Zarejestruj się jako lokator Zaloguj się jako właściciel Zaloguj się jako firma

Często zadawane pytania dotyczące wynajmu średnioterminowego za pośrednictwem FLATIO

Chcesz o coś zapytać? Przeczytaj sobie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami pod adresem wsparcie@flatio.pl.

REZERWACJA

Co mam robić, jeśli właściciel nie potwierdzi mojej rezerwacji?

Właściciel ma 24 godziny na potwierdzenie Twojej rezerwacji mieszkania lub pokoju. W wypadku, że jej nie zauważy, postaramy się z nim skontaktować. Jeżeli jej jednak nie potwierdzi lub nie zdąży tak uczynić do 24 godzin a ty zdążysz zmienić zdanie, zaraz odblokujemy opłatę rezerwacyjną w wysokości 79 PLN z Twojej karty płatniczej. Następnie wystarczy sobie zarezerwować nowe mieszkanie. Tym razem na pewno się uda!

Co mam robić, jeśli zmienię zdanie?

Naszym wynajmującym chcielibyśmy na Flatio oferować tylko poważnych klientów. W wypadku, gdy zmienisz zdanie do 24 godzin od zrobienia rezerwacji, możesz ją anulować. Nie może być jednak potwierdzona przez właściciela. Jeżeli już to zrobił, wystarczy, że nie podpiszesz umowę najmu. W obu wypadkach musisz zapłacić opłatę za anulowanie rezerwacji - 79 zł.

Jeżeli wynajmujący nie zdecyduje się do 24 godzin w kwestii potwierdzenia Twojej rezerwacji, a ty nie chcesz już czekać, możesz swoją rezerwację anulować. W takim wypadku nie musisz płacić opłaty za anulowanie i kwota w wysokości 79 zł na Twojej karcie zostanie odblokowana.

Przez pomyłkę zarezerwowałem/łam sobie mieszkanie, którego nie chcę. Co mam robić?

W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem jest anulowanie rezerwacji i zapłacenie opłaty w wysokości 79 zł. Prosimy o rezerwowanie tylko tych mieszkań, którymi jesteś zainteresowany. Chodzi nam o to, żeby lokatorzy i właściciele traktowali cały proces wynajmu poważnie.

Kiedy po potwierdzeniu rezerwacji mogę się wprowadzić?

Możesz wprowadzić się w zasadzie zaraz po zawarciu umowy, na podstawie tego, jak uzgodnisz z właścicielem.

Jak przebiega rezerwacja nowego mieszkania?

Najpierw wybierasz odpowiednie mieszkanie za pomocą wyszukiwania oraz filtrowania, wirtualnego zwiedzania, zdjęć, opisów i ocen.

Następnie wybierasz okres, na który chcesz mieszkanie wynająć i klikasz przycisk Wniosek o rezerwację. Otworzy się następna strona, gdzie znajdziesz podsumowanie rezerwacji, płatności i opłat. W wypadku, że jesteś na Flatio po raz pierwszy, podajesz jeszcze kilka informacji o sobie. Po dokończeniu Twojego wniosku o rezerwację zostanie zablokowana opłata rezerwacyjna w wysokości 79 PLN na Twojej karcie płatniczej. Kwota zostanie pobrana jedynie w wypadku potwierdzenia Twojej rezerwacji przez właściciela.

Co się stanie po dokonaniu rezerwacji?

Właściciel otrzyma powiadomienie o tym, że ktoś jest zainteresowany jego mieszkaniem. Od tej chwili ma 24 godziny na potwierdzenie lub odrzucenie Twojej rezerwacji.

Właściciele mieszkań zainteresowani są przede wszystkim profilem potencjalnego lokatora, dlatego podaj o sobie możliwie jak najwięcej informacji, dodaj zdjęcie profilowe itp. Możesz o sobie nawet nakręcić krótki filmik. Spodobasz się w ten sposób właścicielowi i zwiększysz swoje szanse na potwierdzenie rezerwacji.

Moja rezerwacja mieszkania została odrzucona. Co mam robić?

W takim wypadku zostanie na Twojej karcie płatniczej odblokowana suma w wysokości 79 PLN.

Wynajmujący powinien najpierw potwierdzić, że w danym terminie możesz się wprowadzić. Jeżeli Twoją rezerwację odrzuci, nie rozpaczaj. Skontroluj swój profil i sprawdź, czy wszystko jest prawidłowo wypełnione i czy nie brakuje zdjęcia profilowego. Właściciele decydują się przede wszystkim na podstawie profilów potencjalnych klientów. Jeżeli nie uda się ani następnym razem, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci znaleźć odpowiednie zakwaterowanie na Flatio.

Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi do 24 godzin od zrobienia rezerwacji. Co mam robić?

W takim wypadku skontaktuj się z nami bezpośrednio, za pomocą czatu na stronach Flatio, pod podanym adresem e-mail: wsparcie@flatio.pl, lub zadzwoń pod numer telefonu +48 22 263 91 93. Razem rozwiążemy Twój problem.

PRZYPADKI I WYPADKI

Co się stanie, jeżeli nie podpiszę umowy po potwierdzeniu rezerwacji?

Umowa musi zostać podpisana w ciągu 24 godzin od potwierdzenia rezerwacji. Jeżeli tak nie zrobisz, Twoja rezerwacja zostanie anulowana. Niestety w takim wypadku nie masz prawa na zwrot opłaty rezerwacyjnej.

Co się stanie, jeżeli nie wprowadzę się do mieszkania?

Chociaż nie rozumiemy, jak coś takiego mogłoby się zdarzyć, jesteśmy przygotowani również do takiej sytuacji.

Jeżeli nie wprowadzisz się do 48 godzin od umówionego terminu i nie dasz o sobie znać, nie masz prawa na zwrot opłaty rezerwacyjnej ani pierwszego czynszu.

Co mam robić, jeżeli mieszkanie nie wygląda tak, jak powinno?

Bez lęku. Gwarantujemy, że prezentacja wszystkich zweryfikowanych ofert na Flatio w pełni odpowiada rzeczywistości. Jeżeli jednak znajdziesz jakąś różnicę i nie będziesz z tego powodu zadowolony/na, poinformuj nas o tym do 20:00 następnego dnia (po wprowadzce). My zbadamy sytuację i następnie zwrócimy Ci pieniądze. Ponadto znajdziemy Ci zastępcze zakwaterowanie na 7 dni. Również pomożemy Ci znaleźć nowe mieszkanie i zyskasz 50 % zniżkę na pierwszy czynsz z poprzedniego mieszkania i na pierwszy czynsz z nowego mieszkania, które znajdziesz sobie na Flatio.

Ważne jest, aby pamiętać, że częścią mieszkania mogą być również rzeczy już obecnego lokatora, np. w wypadku, gdy wynajmujesz jeden pokój w mieszkaniu wielopokojowym.

Jak działa zakwaterowanie zastępcze?

Najpierw daj nam do zrozumienia, że coś nie tak. Przyjdziemy sami stwierdzić o co chodzi i ewentualnie razem uzgodnimy następny krok. Postaramy się zapewnić, że właściciel mieszkania będzie obecny, aby mógł wyjaśnić sytuację lub nawet rozwiązać dany problem. W wypadku, gdy nie uda się rozstrzygnąć problemu, znajdziemy Ci zakwaterowanie w apartamencie lub hotelu. Pomożemy Ci również znaleźć nowe mieszkanie.

Muszę wyprowadzić się wcześniej. Co robić?

W takim wypadku wystarczy złożyć wypowiedzenie umowy najmu w aplikacji Moje mieszkanie. Okres wypowiedzenia na Flatio liczy się od pierwszego dnia następnego miesiąca i trwa tylko 1 miesiąc.

CHCĘ SOBIE WYNAJĄĆ MIESZKANIE

Jaki jest najkrótszy okres czasu, na który można wynająć mieszkanie?

Najkrótszy możliwy czas wynajmu wynosi 14 dni.

Czy mogę wynająć sobie tylko pokój lub łóżko?

W każdej ofercie mieszkania można znaleźć informacje dotyczące tego, w jaki sposób możesz je wynająć. Niektóre mieszkania można wynająć tylko całe, inne pozwalają na wynajęcie jednego pokoju. W obecnej chwili nie oferujemy samodzielnych łóżek.

W jaki sposób mogę sprawdzić, czy mieszkanie wynajmuję prawidłowo?

Wszystkie informacje dotyczące Twojego wynajmu można znaleźć po zalogowaniu się do aplikacji Moje mieszkanie. Możesz w niej również dokonywać wszystkich zmian oraz śledzić swoje płatności. W wypadku, gdy mieszkanie wynajmujesz prawidłowo, pojawi się w aplikacji Moje mieszkanie małe zielone kółko.

Chcę wynająć tylko jeden pokój w mieszkaniu. Czy mogę uzyskać informacje o współlokatorach?

Ta opcja jest planowana. W obecnej chwili jeszcze jednak nie jest dostępna.

Co to jest wynajem średnioterminowy?

Wynajmy średnioterminowe trwają zazwyczaj od 1 do 6 miesięcy. Większość właścicieli mieszkań wynajmuje na długi okres czasu lub tylko na kilka dni. Znalezienie średnioterminowego wynajmu bez Flatio nie jest zatem łatwe.

Jakie jest standardowe wyposażenie mieszkania?

Wszystkie mieszkania oferowane na Flatio muszą spełniać określone standardy. Wymagamy pełnego wyposażenia wszystkich mieszkań, włącznie z naczyniami oraz dostępem do internetu.

UMOWA

Czy mogę sobie przeczytać umowę najmu, zanim dokonam rezerwacji mieszkania?

Umowę najmu możesz sprawdzić z wyprzedzeniem online, dostępna jest dla każdej oferty. W momencie, jak zostanie podpisana, będzie ją można znaleźć w aplikacji Moje mieszkanie.

Podczas załatwiania wynajmu przez Flatio nie musisz się martwić, że umowa byłaby dla Ciebie niekorzystna. Nasze umowy napisane są tak, abyś mógł/mogła mieszkać w spokoju i bez obaw. Umowy są ujednolicone, identyczne dla wszystkich wynajmujących na Flatio.

Czy podpisanie umowy online jest bezpieczne?

Tak, jest. Cała komunikacja przebiega za pośrednictwem szyfrowanego połączenia.

Co dokładnie znaczy "zweryfikowana oferta"?

Takie oferty mieszkań zostały osobiście sprawdzone przez naszych pracowników. Gwarantujemy prawdziwość ich prezentacji na stronach internetowych Flatio. Bardzo nam na tym zależy. W zweryfikowanych ofertach można również znaleźć wirtualne zwiedzanie, dzięki czemu możesz obejrzeć sobie każdy zakamarek mieszkania z dowolnego miejsca na świecie.

PODCZAS POBYTU

Już nie chcę wynajmować mieszkania. Co mam robić?

Wypowiedzenie umowy najmu możesz złożyć kiedykolwiek, pomoże Ci z tym aplikacja Moje Mieszkanie. Okres wypowiedzenia trwa zwykle przez jeden miesiąc.

Czy mogę sobie osobiście obejrzeć mieszkanie?

Po co marnować czas?! Zwiedź mieszkanie za pomocą wirtualnej rzeczywistości. Technologia ta pozwala na obejrzenie kilku mieszkań w kilka minut. Co więcej, nie musisz nigdzie jeździć.

Gwarantujemy dokładność naszych ofert! Jeżeli mieszkanie nie będzie wyglądać tak, jak na naszych stronach internetowych, oddamy Ci z powrotem pieniądze i załatwimy nowe zakwaterowanie.

Mam kilka pytań dotyczących mieszkania. Czy mogę skontaktować się bezpośrednio z właścicielem?

Nie, niestety. W obecnej chwili nie jest to możliwe

Wyprowadzam się. Kiedy dostanę z powrotem pieniądze za kaucję?

Pieniądze za kaucję zostaną oddane do trzech dni roboczych od końca wynajmu. W razie jakichkolwiek problemów skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 22 263 91 93 lub wyślij wiadomość na adres e-mail wsparcie@flatio.pl.

Wprowadziłem/łam się do mieszkania, ale ono nie odpowiada ofercie. Co mam robić?

Jeżeli po wprowadzce się okaże, że mieszkanie nie odpowiada ogłoszeniu, poinformuj nas o tym do 20:00 następnego dnia i razem rozwiążemy problem.

W wypadku, że pojawi się jakiś problem z mieszkaniem, z kim mam się skontaktować?

Z działem obsługi klienta możesz skontaktować się 7 dni w tygodniu. Staramy się jednak, żeby wynajmujący oraz ich lokatorzy działali możliwie jak najbardziej samodzielnie. Zawsze zależy to od konkretnego problemu. Większość z nich można rozwiązać bezpośrednio z właścicielem. Jeżeli jednak komunikacja z właścicielem jest trudna, pojawił się poważny problem, lub chcesz o coś zapytać, skontaktuj się z nami. Jesteśmy tu od tego, żeby Ci pomóc. Możesz nam wysłać wiadomość na adres e-mail wsparcie@flatio.pl lub zadzwonić pod numer telefonu +48 22 263 91 93

PŁATNOŚCI

W jaki sposób kalkulowany jest czynsz miesięczny?

Czynsz miesięczny to czynsz za 30 dni. W wypadku, że w mieszkaniu zamieszkasz na dłużej niż 30 dni (naprz. 31), zapłacisz jeden cały czynsz miesięczny (za 30 dni) + kwotę obliczoną za 1 dzień. Jeżeli Twój pobyt potrwa naprz. tylko 20 dni, zapłacisz tylko za nie (66% z czynszu miesięcznego) itp.

kiedy mam płacić czynsz?

Pierwszy czynsz musisz zapłacić do 24 godzin od potwierdzenia rezerwacji. Drugi do 20 dni od daty podpisu umowy (od dnia, w którym się wprowadzisz). Każdy następny czynsz płacisz zawsze 30 dni po terminie płatności poprzedniego czynszu.

Jakich metod płatności mogę użyć?

Na FLATIO możesz wybrać taką metodę płatności, jaka najbardziej Ci odpowiada. Możesz płacić za pomocą karty płatniczej, przez bramkę płatniczą GoPay i przelewem bankowym. Wybierz po prostu to, co jest dla Ciebie najbardziej wygodne!

W jaki sposób mogę zapłacić czynsz?

Czynsz można zapłacić online, po zalogowaniu się do aplikacji Moje wynajmy na Flatio, w sekcji płatności. Można tu znaleźć również przegląd wszystkich płatności, zatem niczego nie zapomnisz. Płatności możesz dokonać naprz. za pomocą karty płatniczej w aplikacji Moje mieszkanie.

Ile czasu zajmuje odblokowanie opłaty rezerwacyjnej z mojej karty?

Poprosimy o odblokowanie opłaty rezerwacyjnej, gdy tylko się do tego zakwalifikujesz. Bramka płatności GoPay ma maksymalnie 2 dni na jej odblokowanie. Reszta zależy już tylko od szybkości Twojego banku, może to potrwać kolejne 5 dni.

Nie znalazłeś/łaś tu odpowiedzi na Twoje pytania?

Napisz do nas info@flatio.pl lub zadzwoń +48 22 263 91 93.